Фота Аўдыё Відэа  
be  ru  pl  en  de info@catholic.by
Гэта архіў старой версіі сайта. Новая версія знаходзіцца па адрасе catholic.by
Публіцыстычны раздзел



Школа паміж атэізмам і рэлігіяй
Публіцыстычная старонка кс. Андрэя Рылкі
21.07.2010 17:04

Апошнім часам узнікае нямала дыскусій на тэму ўвядзення ў школах прадмету рэлігійнай культуры. Можна з разуменнем аднесціся да дыскусіі на тэму відавочных праблем, звязаных з тым, хто і як можа выкладаць гэты прадмет. Аднак варты ўвагі сам спосаб дыскусіі праціўнікаў увядзення ў школах рэлігійнай адукацыі. Варта звярнуць увагу на іх уяўленні аб хрысціянстве і прасачыць, на чым грунтуецца аргументацыя супраць рэлігійнай адукацыі ў школе.

 
Святарства і братэрства
Публіцыстычная старонка Пятра Рудкоўскага
05.07.2010 12:44
«У хрысціянстве ёсць толькі адзін Святар — Езус Хрыстус. Ён жа — адзіны Пасярэднік. Апосталы не называліся святарамі. Вучні апосталаў таксама. Вучні вучняў... аж да трэцяга стагоддзя цураліся слова «святар». Супольнасць хрысціянаў была перш за ўсё ekklesia — скліканне розных паводле функцый, але роўных па статусе братоў і сясцёр у Хрысце».
 
Год святарства: медыя-вайна супраць духавенства
Публіцыстычная старонка кс. Андрэя Рылкі
25.05.2010 16:57

Трываючая ў Год святарства небывалая хваля медыйнай агрэсіі супраць духавенства становіцца для супольнасці Касцёла нагодай да пераасэнсавання сваіх адносін да дару святарства. Для кожнага верніка — гэта выклік і пытанне, у чым канкрэтна выражаецца яго клопат аб святары, з рук якога ён духоўна корміцца.

 
Біблія як месца спаткання
Публіцыстычная старонка Пятра Рудкоўскага
25.05.2010 14:37
«Вось слова Божае — што гэта значыць для Вас?» — гэтае пытанне пару дзён таму задаў мне адзін з карыстальнікаў Інтэрнэта. Пытанне было часткай бурнай і месцамі вострай палемікі вакол наступнай праблемы: у якім сэнсе (або ступені) біблейскае слова мае гістарычны характар, а ў якім сэнсе — пазагістарычны?
 
Папа Бэнэдыкт XVI і крытыка ў яго адрас
Публіцыстычная старонка Пятра Рудкоўскага
04.05.2010 11:50
Што значыць стаць Папам Рымскім? Атрымаць уладу? Здабыць славу? Быць радасна вітаным шматсоттысячным натоўпам? Прымаць на аўдыенцыях першых персон наймагутнейшых краін свету? З’яўляцца на вокладках шматтыражных газет? Пісаць пасланні, звароты і дырэктывы мільярднай супольнасці католікаў?..
 
Ці ўсе святары — экзарцысты?
Публіцыстычная старонка кс. Андрэя Рылкі
20.04.2010 12:08

Для таго, каб быць экзарцыстам, святару не трэба «спецыяльна вучыцца», як гэта было да Другога Ватыканскага Сабору. Кожны святар патэнцыяльна можа здзяйсняць абрад экзарцызму. Аднак чаму так рэдка святары (і не ўсе) займаюцца экзарцызмам? На гэта ёсць некалькі прычын.

 
Ці проста любіць сябе?
Публіцыстычная старонка кс. Андрэя Рылкі
20.04.2010 12:08

...Што значыць любіць сябе? І чым любоў да сябе адрозніваецца ад эгаізму? Любоў — гэта пазітыўнае пачуццё няспыннага адкрывання. Эгаізм — гэта негатыўнае пачуццё няспыннага замыкання. Любоў акрыляе, а эгаізм прыгнятае. Любоў бясстрашна адкрывае далягляды, а эгаізм панічна баіцца азірнуцца навокал. Любоў імкнецца дзяліцца перапаўняючым яе багаццем адкрыванага, а эгаізм баіцца выпусціць з рук тое, за што ўчапіўся. Любові заўсёды спадарожнічае свабода духа, а эгаізму — страх няволі.

 
Вернасць Хрыста — вернасць святара
Публіцыстычная старонка кс. Андрэя Рылкі
08.04.2010 10:22

Сучасная эпоха постмадэрнізму, у якім апынулася беларускае грамадства пасля дзесяцігоддзяў панавання савецкай сістэмы, становіцца сур’ёзным выклікам як для вернікаў, так і для святароў. (...) Што ж значыць быць святаром у эпоху постмадэрнізму? Якога ксяндза патрабуе Хрыстовы Касцёл у постсавецкім грамадстве?

 
Міласціна: логіка рахунку ці веры?
Публіцыстычная старонка кс. Андрэя Рылкі
24.02.2010 12:23

Большасць маральных дылемаў адносна міласціны нараджаюцца па прычыне не хрысціянскага, але чыста людскага падыходу да справы. Даючы міласціну, чалавек намагаецца ўзважыць, ці сапраўды дадзеная асоба патрабуе дапамогі і на што пойдуць яго грошы. Каб справядліва ўзважыць усе «за» і «супраць», належала б столькі ведаць пра таго просячага, колькі можа ведаць адзін толькі Бог. Таму жаданне базаваць міласціну на справядлівасці заўсёды будзе патанаць у памылковасці і дылемах. Міласціна, міласць, ласка — гэта справа не справядлівасці, але любові!

 
Вялікі пост: тэрыторыя Суцішэння
Публіцыстычная старонка кс. Андрэя Рылкі
22.02.2010 15:14

Суцішэнне — адна з найглыбейшых патрэб чалавечага сэрца. Мы былі створаныя Цішынёй. У сэрцы кожнага чалавека ёсць такая прастора, якую ніхто і нішто на свеце не можа запоўніць. Там, на самых глыбінях душы, спачывае Вялікая Цішыня. Той, каму ўдаецца прабіцца праз тоўшчу ўсяго, што заглушае гэтую Цішыню, вольную ад знешняга шуму, адкрывае ў сабе няспынную Прысутнасць Бога і Яго Слова.

 
«Аватар»: Евангелле постмадэрнізму
Публіцыстычная старонка кс. Андрэя Рылкі
18.02.2010 17:10

Пасля прагляду новага тварэння Джэймса Кэмерана, фільма «Аватар», які пабіў усе рэкорды праглядаў, мяне не пакідала дваістае адчуванне. З аднаго боку — проста прыгожая сучасная фантастыка-антыўтопія. Аднак калі заглянуць за ўсе формы і звярнуцца да ідэяў і сімвалаў, то пачынае вымалёўвацца даволі сумная ідэалогія сэнсу.

 
«Залежныя» ад Бога — 2. Кляштар
Публіцыстычная старонка кс. Андрэя Рылкі
21.01.2010 14:10

Манаства — гэта не ўцёк, але пераскок асобы ад формы жыцця ў грэшным свеце да нейкай (наколькі гэта магчыма ў зямным вымярэнні) формы вяртання чалавека да Бога. Таму законнік не ўцякае, але змяняе стыль жыцця з гарызантальнай шкалы (зямля — зямля) на вертыкальную (зямля — неба). Але гэта яшчэ далёка да ідэалу (неба — неба). Таму Бог не задумаў Адама як манаха. Манаства — гэта радыкальная спроба чалавека вярнуцца да Бога тут і цяпер. І праўда ў тым, што гэтая спроба не была б магчымай ці ўдалай без цеснага кантакту асобы чалавека з Асобамі Бога.

 
Што трэба страціць, каб жыць?
Публіцыстычная старонка кс. Андрэя Рылкі
21.01.2010 14:10

Ёсць у нас такія грахі, якія мала нам баляць, але моцна баляць Пану Богу; і ёсць у нас такія грахі, якія нам моцна баляць, але зусім не баляць Пану Богу. Пану Богу баліць кожны грэх, але сапраўдны грэх. Зразумець гэты боль можа той, хто ведае, што такое каханне. Яму балюча глядзець на любімую душу, якая ідзе на пагібель...

 
Манаства: уцёкі ад рэчаіснасці?
Публіцыстычная старонка кс. Андрэя Рылкі
20.01.2010 12:10

Манаскае жыццё становіцца лагічным і зразумелым, калі на яго паглядзець з пункту гледжання хрысціянства. Калі прызнаць факт існавання Бога (з усімі вынікаючымі следствамі), які кліча вызначаных людзей да асаблівай формы дзейнасці, то ў Яго намерах неабходна шукаць прычыну з’яўлення манаства.

 
Хто ў Беларусі павінен выступіць у абарону беларускай мовы?
Публіцыстычная старонка Пятра Рудкоўскага
19.01.2010 09:00
Беларуская мова канае на сваёй уласнай тэрыторыі. Пытанні, хто вінаваты ў гэтым, трэба адсунуць у бок. Трэба адмовіцца таксама ад недарэчных спрэчак наконт таго, якое ведамства і калі павінна займацца гэтай праблемай. Бо адказ тут відавочны: кожны чалавек добрай волі павінен гэтым займацца.
 
<< Першая < Папярэдняя 51 52 53 54 55 56 57 58 59 Наступная > Апошняя >>

Старонка 57 з 59
Пры выкарыстанні матэрыялаў сайта спасылка на Catholic.By абавязкова.