10 снежня сусветная супольнасць адзначае дзень правоў чалавека |
Каляндар |
10.12.2014 07:44 |
Каталіцкі Касцёл прытрымліваецца таго, што сапраўдную крыніцу правоў чалавека трэба шукаць не ў волі людзей, не ў дзяржаве, не ў грамадскіх уладах, а ў самім чалавеку і ў Богу, яго Стварыцелю. І гэтыя правы з'яўляюцца «ўсеагульнымі, яны непарушныя і неад'емныя». Таксама вучэнне Каталіцкага Касцёла выступае супраць толькі частковай абароны правоў, бо лічыць гэта адлюстраваннем своеасаблівага іх адмаўлення. Універсальнасць і непадзельнасць — характэрныя рысы правоў чалавека (Кампендый сацыяльнага вучэння Касцёла, арт. 154). Правы не могуць быць без абавязкаў ў дачыненні да іншых Настаўніцкі Інстытут Касцёла звяртае ўвагу на тое, што ў замацаванні правоў без усведамлення адпаведнай адказнасці ёсць унутраная супярэчлівасць: «Таго, хто настойвае на сваіх правах і забывае пра адпаведныя абавязкі або не надае ім адпаведнага значэння, можна параўнаць з тым, хто адной рукой будуе, а другой разбурае» (КСВК, арт. 156). Нацыя як чалавек Касцёл неаднаразова падкрэсліваў і падкрэслівае роўнасць кожнага народа ў дачыненні да іншых, адзначаючы, што мір, якога так не хапае ў свеце, палягае не толькі на ўшанаванні правоў чалавека, але і на ўшанаванні правоў народаў, асабліва права на незалежнасць (КСВК, арт. 157). Правы нацый параўноўваюцца да правоў чалавека, асноўнымі з якіх з'яўляюцца права на жыццё, права на мову і культуру, праз якія нацыя і развівае сваю незалежнасць. Выкананне правоў і абавязкаў у самім Касцёле У Кампендыі сацыяльнага вучэння Касцёла адзначаецца, што сам Касцёл глыбока адчувае патрэбу захавання ў сабе самім справядлівасці і правоў чалавека (КСВК, арт 159). Бо немагчыма не прытрымлівацца прынцыпаў у самім сабе, абвяшчаючы іх важнасць і каштоўнасць свету і навучаючы грамадскасць, як павінна быць, калі ў самім Касцёле няма супакою і ўшанавання правоў. (AYU) |