«З даверам да міласэрнасці Тваёй»: голас сэрца ў цішыні перад Абліччам Збаўцы (малітвы сястры Фаўстыны перад Найсвяцейшым Сакрамэнтам) |
Усяго патроху |
01.09.2016 00:00 |
Час адарацыі Найсвяцейшага Сакрамэнту, прысвечаны Богу — гэта час
асаблівай Божай ласкі, адчування прысутнасці жывога Бога, калі Дух Святы
асвячае душу і напаўняе сэрца глыбокім унутраным супакоем і сапраўднай
радасцю — радасцю прабывання ў духоўным адзінстве з уваскрослым Збаўцам.
Але, каб сэрцам адчуць Ягоную прысутнасць, патрэбна цішыня. На жаль, у
штодзённай мітусні чалавек вельмі рэдка можа знайсці цішыню навокал сябе
і засяродзіцца на ўнутранай малітве сэрца, таму што яго пастаянна
турбуюць жыццёвыя свецкія справы. Каб малітва адарацыі — праслаўлення Бога — прынесла трывалы духоўны плён, неабходна пастарацца ўвайсці ў святло Божай прысутнасці — у Ягоную святасць, цалкам даверыцца Божай міласэрнасці. Чалавек, па-першае, павінен зразумець, дзе ён знаходзіцца, спыніцца на некалькі хвілін і пастарацца суцішыць сваё сэрца, заглыбіцца ў маўчанне і сузіранне Святых Дароў. Менавіта ў маўчанні распачынаецца малітва сэрца.
Многія кажуць, што падчас адарацыі яны не адчуваюць прысутнасці Святога Духа, а гэта вынік таго, што чалавек не падрыхтаваў сваё сэрца належным чынам на сустрэчу з Богам, не знайшоў у сабе ўнутраную цішыню, а занепакоены непатрэбнымі клопатамі. Прыходзячы на адарацыю, шмат хто нават не выключае мабільны тэлефон, а потым здараецца так, што яму пачынаюць тэлефанаваць, і тады той чалавек сам не можа сканцэнтравацца на малітве і, больш за тое, перашкаджае маліцца іншым. Альбо хтосьці пачынае мітусіцца і шапацець пакетамі, што таксама раздражняе прысутных.
Кожны перш за ўсё павінен распачаць навяртанне менавіта з сябе, патрэбна змяніцца самому, а не імкнуцца перамяняць іншых. Іншыя з цягам часу таксама змогуць перамяніцца з дапамогай Божай ласкі.
Святая сястра Фаўстына на старонках свайго духоўнага Дзённіка «Божая міласэрнасць у маёй душы» вельмі трапна апісвае, як яна перажывала хвіліны адарацыі і шукала цішыню ў сваім сэрцы:
Таму варта зараз у малітоўным чуванні ўслухацца ў голас яе сэрца, чытаючы і разважаючы над словамі гэтых цудоўных малітваў:
Езу, калі я сама не магу спяваць Табе гімну любові, то захапляюся спевам серафімаў — тых, што так узлюбленыя Табою. Я прагну гэтак, як яны, патанаць у Табе. Такой любові нішто не паставіць перашкоды, бо над ёю няўладная ніякая сіла. Яна падобная да бліскавіцы, якая асвячае цемру, але не застаецца ў ёй. О мой Настаўнік, Сам фармуй маю душу паводле сваёй волі і адвечных сваіх задумаў» (Дз. 195).
Твая міласэрнасць робіць так, што паміж намі знікае прорва, якая аддзяляе Створцу ад стварэння. Размаўляць з Табою, Пане, гэта асалода для майго сэрца; у Табе я знаходжу ўсё, чаго можа прагнуць маё сэрца. Тут Тваё святло асвячае мой розум і робіць яго здольным на ўсё больш глыбокае спасціжэнне Цябе. Тут на маё сэрца сплываюць струмені ласкаў, тут мая душа чэрпае вечнае жыццё. О Створца мой і Пане, акрамя ўсіх дароў, Ты адзін даеш мне самога сябе і цесна яднаешся са сваім мізэрным стварэннем. Тут нашыя сэрцы разумеюць адно аднаго без словаў; тут ніхто не ў стане перапыніць нашу размову. О Езу, тое, аб чым я з Табою размаўляю, — гэта наша таямніца, пра якую стварэнні не будуць ведаць і анёлы не пасмеюць спытаць. Гэта таемныя прабачэнні, пра якія ведаем толькі Езус і я, — гэта таямніца Ягонай міласэрнасці, што атуляе кожную душу паасобку. За гэту неспасцігальную Тваю дабрыню я праслаўляю Цябе, о Створца і Пане, усім сваім сэрцам і ўсёю душою. І хоць маё праслаўленне мізэрнае і малое, аднак я спакойная, бо ведаю, што Ты разумееш, што яно шчырае, хоць і няўмелае…» (Дз. 1692). |
Фотарэпартаж |