Фота Аўдыё Відэа  
be  ru  pl  en  de info@catholic.by
Гэта архіў старой версіі сайта. Новая версія знаходзіцца па адрасе catholic.by
Сацыяльнае вучэнне Каталіцкага Касцёла. Старонка Ганны Страшкевіч
Ганна Страшкевіч, каталічка, скончыла Беларускі дзяржаўны ўніверсітэт у 2007 годзе. Пасля працягвала вучобу ў Пантыфікальным універсітэце «Анжэлікум» у Рыме, дзе ў 2012 годзе абараніла дактарат у галіне сацыяльных навук. Зараз жыве ў Мінску. Аўтар выказвае падзяку за дапамогу ў падрыхтоўцы матэрыялаў для рубрыкі ксяндзу Дзмітрыю Пухальскаму.

Сям’я як калыска жыцця і любові
05.11.2014 13:11

Чаму менавіта сям’я лічыцца першай ячэйкай грамадства? Чаму Святое Пісанне заўсёды падкрэслівае прыярытэт сям’і? Якую важнасць нясе ў сабе сям’я для асобы і грамадства?

 
Прадпрымальніцтва па-хрысціянску
29.09.2014 12:07

Прадпрымальнікі павінны служыць агульнаму дабру ўсяго грамадства праз вытворчасць карысных дабротаў і паслуг – такую фармулёўку падае нам Кампендый сацыяльнага вучэння Каталіцкага Касцёла.

 
Як Касцёл ставіцца да працы непаўналетніх?
17.09.2014 12:42

Праца непаўналетніх, якая набывае розныя недапушчальныя формы, — гэта від насілля, якое выражана менш яскрава, чым іншыя, але тым не менш з’яўляецца жахлівым.

 
Правы працоўных паводле навучання Касцёла
02.09.2014 13:26

Правы працоўных, як і ўсе іншыя, грунтуюцца на прыродзе чалавечай асобы і на яе трансцэндэнтнай годнасці. Касцёл вылучае некаторыя з іх, патрабуючы іх прызнання ў юрыдычных сістэмах.

 
Які заробак лічыцца справядлівым?
21.08.2014 10:13

Справядлівы заробак з’яўляецца законным плёнам працы. Заробак - найважнейшы інструмент устанаўлення справядлівасці ў працоўных адносінах.

 
Памятай дзень святы святкаваць, альбо як святкуецца нядзеля
06.08.2014 10:34

Перш за ўсё варта адзначыць, што святочны адпачынак з’яўляецца правам кожнага. Бог на сёмы дзень адпачыў ад усёй сваёй працы, якую зрабіў. Мы створаны на Яго вобраз і павінны выкарыстоўваць адпаведны адпачынак і вольны час, што дазволіць нам паклапаціцца пра сваё сямейнае, культурнае, грамадскае і рэлігійнае жыццё. Гэтаму і садзейнічае ўстанаўленне дня Пана.

 
Чалавечая праца: праклён ці благаслаўленне?
18.07.2014 10:59
Яшчэ першай чалавечай пары – Адаму и Еве – Бог дае заданне падпарадкаваць сабе зямлю і валадарыць над усялякай жывой істотай. Але тут не ідзе гаворка пра дэспатычнае кіраванне, але пра клопат, пра дар, давераны чалавеку Стварыцелем.
 
Прыватная ўласнасць: як ставіцца да багацця па-хрысціянску?
27.06.2014 23:01

У працяг нашай папярэдняй тэмы пра агульнае дабро прапаную паразважаць над тэмай прыватнай ўласнасці. Як Касцёл ставіцца да прыватнай уласнасці? Пры якіх умовах чалавек мае права на прыватную ўласнасць і як правесці мяжу паміж прыватнай уласнасцю і агульным дабром?

 
Чым з’яўляецца агульнае дабро паводле вучэння Касцёла?
12.06.2014 11:42

Агульнапрынятае паняцце “агульнае дабро” Кампендый сацыяльнага вучэння Касцёла падае наступным чынам: гэта сукупнасць умоў грамадскага жыцця, якія дазваляюць супольнасцям ці індывідуумам паўней і лягчэй дасягаць уласнай дасканаласці.

 
Прынцыпы сацыяльнага вучэння Каталіцкага Касцёла
27.05.2014 10:34

Гаворачы пра сутнасць і характар сацыяльнага вучэння Касцёла, мы адзначылі, што гэта не статычны кодэкс сацыяльных норм, але гэтае вучэнне знаходзіцца ў пастаянным развіцці і дапрацоўцы. Існуе нязменная трывалая база, але са з’яўленнем новых рэалій, кантэкстаў Касцёл шукае і дае адказ таксама на новыя пытанні. Вось пра гэтую нязменную базу пойдзе гаворка сёння.

 
Чаму чалавек з’яўляецца сэрцам і душою каталіцкай сацыяльнай думкі?
12.05.2014 16:03

Усё сацыяльнае вучэнне будуецца на прынцыпе, які сцвярджае непарушную годнасць чалавечай асобы. Галоўная навіна Святога Пісання абвяшчае, што чалавечая асоба з’яўляецца Божым стварэннем, і ўказвае на элемент, які яе характарызуе і адрознівае, а менавіта што чалавечая асоба створана паводле Божага вобразу.

 
Сацыяльныя дакументы Бэнэдыкта XVI
01.05.2014 18:30

Сярод сацыяльных дакументаў Бэнэдыкта XVI вылучым энцыкліку “Caritas in veritate”, якая была падпісана 29 чэрвеня 2009 года. Насамрэч энцыкліка планавалася да юбілею выхаду энцыклікі “Populorum progressio” ў 2008 годзе, але эканамічны крызіс пачатку года ўнёс свае папраўкі і дапрацоўкі ў змест і структуру энцыклікі.

 
Сацыяльнае вучэнне Яна Паўла ІІ
09.04.2014 14:10

Пантыфікат Яна Паўла ІІ (1978–2005 гг.) прыпадае на змену эпох, стагоддзяў і ўваходу ў новае тысячагоддзе. Канешне, гэтаму доўгаму храналагічнаму перыяду спадарожнічала шмат змен у грамадстве і ў свеце ўвогуле. Па меры з’яўлення новых паняццяў і сацыяльных падзей Касцёл шукае адказ на тагачасныя  праблемы грамадства.

 
Пантыфікат Паўла VI (1963–1969) і сацыяльныя дакументы гэтага перыяду
22.03.2014 13:51

Павел VI быў Папам Другога Ватыканскага Сабору, хоць і не ён адкрываў гэтую падзею. Менавіта падчас яго Пантыфікату і пад яго непасрэдным уплывам нараджаліся ідэі Сабору, якія пазней атрымоўвалі форму афіцыйных дакументаў і Папа сам іх падпісваў і садзейнічаў публікацыі.

 
Сацыяльныя дакументы Другога Ватыканскага Сабору
07.03.2014 12:49

Другі Ватыканскі Сабор ставіў перад сабой пастырскія задачы, але сацыяльныя праблемы так цесна пераплятаюцца з пастырскімі, што нельга было пакінуць іх па-за увагай. І хаця на першапачатковым этапе працы не планаваўся дакумент на сацыяльную тэматыку, але па меры абмеркавання актуальных тэм узнікла патрэба ў падрыхтоўцы такога дакумента. Сярод дакументаў Сабору на сацыяльную тэматыку вылучаюцца два – „Gaudium et spes” i “Dignitatis humanae”, якія шукаюць і даюць адказ на глыбокія хуткія змены тагачаснага свету.

 
<< Першая < Папярэдняя 1 2 Наступная > Апошняя >>

Старонка 1 з 2
Пры выкарыстанні матэрыялаў сайта спасылка на Catholic.By абавязкова.