Шчаслівае сужэнства. Досвед слабасцяў і недасканаласцяў |
Рубрыка Ватыканскага радыё |
07.07.2015 15:28 |
Сёння мы пагаворым пра сужэнства, як пра досвед сустрэчы з недасканаласцямі і абмежаванасцямі, як сваімі ўласнымі, так і іншага чалавека. “Школа жыцця”, якой з’яўляецца сужэнства, з’яўляецца таксама “школай недасканаласцяў”: недасканаласцяў цела, якое ніколі не будзе ідэальным; недасканаласцяў характару, які мае свае дэфекты і слабасці, нягледзячы на атрыманае выхаванне, у сілу жыццёвага досведу і перанесеных ранаў; недасканаласцяў розуму і нават веры... Гэтыя недасканаласці – як нашы, так і іншага – мы павінны ў першую чаргу прыняць. Больш за тое – палюбіць іх. Каб зрабіць гэта, трэба пачаць з іх прабачэння. Жадаць, і тым больш спадзявацца на тое, што іншага можна змяніць – гэта вялікая ілюзія сужэнства. Іншая асоба – такая, якой ёсць, з усімі сваімі абмежаванасцямі. Менавіта такой, а не выдуманай і ідэалізаванай, мы пакліканы яе любіць. Перш за ўсё гэта раны эмацыйнага, сексуальнага, духоўнага характару, перанесеныя ў дзяцінстве ці ў падлеткавым узросце. Іх плёны выяўляюцца праз некалькі гадоў сумеснага жыцця і вельмі часта незаўважна. Раптоўнае ўсведамленне гэтых абмежаванасцяў можа прывесці да крызісу сужэнства і нават да разводу. “Гэта больш не тая асоба, з якой я пабраўся шлюбам!” – можна пачуць часам. Але на самой справе – гэта менавіта яна. Жывучы побач, немагчыма доўга хаваць сапраўднага сябе. Усе “абарончыя сродкі”, пабудаваныя вакол нашых слабасцяў і абмежаванасцяў, упадуць адно за адным. Гэта тычыцца ў першую чаргу цялеснай недасканаласці (вядома, што, прачнуўшыся, мы не заўсёды выглядаем найлепшым чынам), недасканаласцяў характару (немагчыма доўга захоўваць сардэчнасць з цешчай, якая пастаянна павучае жыццю). У сужэнстве праяўляюцца недасканаласці розуму (можна быць вельмі разумным для грамадства, але ў штодзённым жыцці чыніць вялікія глупствы), недасканаласці ў выхаванні (грубіян, які схаваны ўнутры кожнага з нас, хутка выйдзе вонкі, нягледзячы на манеры, праз якія імкнемся схаваць яго). Праяўленне недасканаласцяў тычыцца таксама і духоўнага жыцця: моманты супольнай малітвы, удзелу ў рэкалекцыях і пілігрымках, якія былі звычайнымі ў перыяд заручынаў, могуць саступіць месца духоўнай прахалоднасці і сухасці. Тым больш, неабходна прыняць недасканаласці асобы, якая жыве побач з намі, і перастаць ідэалізаваць яе, каб любіць па-сапраўднаму. Мы павінны прыняць іншага з яго слабасцямі і абмежанасцямі, не робячы выгляду, што іх не існуе, або спадзеючыся, што яны рана ці позна знікнуць. Гэта не забараняе глядзець на ўсё з надзеяй, давяраць Божай ласцы, якая можа чыніць цуды, але не азначае, што іншы павінен змяніцца, каб адпавядаць ідэалу мужа ці жонкі паводле нашага ўяўлення. |
tt Шаноўныя сябры, калі б у рамках рубрыкі Ватыканскага радыё вы хацелі б атрымаць адказ на пытанні, якія вас цікавяць ці турбуюць, пішыце на адрас: Redazione bielorussa, Piazza Pia 3, 00120, Città del Vaticano, або на e-mail: bela@vatiradio.va |