Тэма беспамылковага навучання бiскупа Рыма ў экуменiчным дыялогу (частка I) |
Экуменічная старонка бр. Яраслава Крыловіча |
15.04.2013 10:47 |
Калi размаўляем з прадстаўнiкамi iншых канфесiй аб веравучэннi, гэтая тэма можа з’явiцца на самым пачатку размовы. Але каб добра адказаць, патрэбна пэўная база ведаў. Усе папярэднiя артыкулы рубрыкi, можна так сказаць, падрыхтоўвалі да сëнняшняй тэмы. Першае пытанне, на якое трэба адказаць: цi правiльна мы самi i нашыя суразмоўцы разумеем сэнс i межы дагмата аб беспамылковым навучаннi бiскупа Рыма? У Дагматычнай Канстытуцыi пра Касцëл Другога Ватыканскага Сабору чытаем, што кожнае звычайнае навучанне Рымскага Пантыфiка вернiкi павiнны прымаць з пашанай i «шчыра падпарадкоўвацца яго суджэнням, згодна з яго думкай i воляй, якая асаблiва раскрываецца ў характары дакументаў, у сiстэматычным выкладаннi таго ж вучэння цi ў самiм спосабе яго выказвання» (нумар 25). Аднак у поўнi беспамылковым гэтае навучанне становiцца тады, калi бiскуп Рыма як найвышэйшы пастыр i настаўнiк усiх вернiкаў абвяшчае канчатковым актам вучэнне, датычнае веры i звычаяў (там жа). Такiм чынам, павiнны адначасова прысутнiчаць тры элементы: бiскуп Рыма сам падкрэслiвае, што ў гэты момант навучае як найвышэйшы пастыр усяго Касцëла; форма выказвання мае канкрэтныя словы, паказваючыя на тое, што пададзеная праўда абавязвае ўсiх вернiкаў; гэтая праўда датычыць галiны веры або звычаяў. Бр. Яраслаў Крыловіч 1. Пар. Ян Павел ІІ у сваіх катэхезах пра Касцёл падобным чынам тлумачыць азначэнне Першага Ватыканскага Сабору пра поўню юрысдыкцыйнай улады Папы: «Яго мэтай з’яўляецца толькі выключэнне магчымасці навязвання Папу нормаў, абмяжоўваючых прымат» (Веру ў Касцёл …, 51). |
tt Свае каментарыі, а таксама заўвагі і пытанні можна дасылаць на асабістую паштовую скрынку аўтара: bratjaroslav@gmail.com |