Самасвядомасць бiскупаў Рыма і хрысціянская імперыя (частка ІІI) |
Экуменічная старонка бр. Яраслава Крыловіча |
22.11.2012 23:25 |
Міналі стагоддзі. Божы Провід паступова ператвараў экумену (так званы «ўвесь сусвет»), некалі апанаваную адзінай і магутнай Рымскай імперыяй, у нешта абсалютна іншае. У канцы VІІ стагоддзя жыхары хрысціянскай Візантыйскай імперыі працягвалі лічыць сябе адзінымі нашчадкамі слаўнага старажытнага Рыма, а Канстанцінопаль — сталіцай усяго сусвету, які павінен стацца хрысціянскім і далучыцца да імперыі. Аднак мапа сусвету змянялася ў адваротным кірунку. Такія значныя хрысціянскія сталіцы і рэгіёны імперыі, як Александрыя, Антыёхія, Ерузалем, Карфаген апынуліся пад панаваннем іншых народаў, вызнаючых новую рэлігію — іслам. У Заходняй Еўропе паўсталі хрысціянскія дзяржавы з германскіх народнасцей, якія аніяк не звязвалі сябе з Візантыяй. Таксама і ў свядомасці саміх візантыйцаў адбываліся змены. Яны рабіліся паступова больш грэкамі, чым рымлянамі. Гэта значыць — страчвалі тую шматкультурную ўніверсальнасць, якая была ўласціва традыцыям лацінскага старажытнага Рыма. На глебе хрысціянскай гэта выражалася ў тым, што правільнымі — праваслаўнымі — лічыліся толькі грэка-візантыйскія звычаі і абрады, а іншыя (лацінскія, армянскія і г.д.) — лічылася, што ў той ці іншай меры скажаюць Апостальскую Традыцыю. Бр. Яраслаў Крыловіч 1. Вось некаторыя выказванні праваслаўных аўтараў: 3. Такім чынам, факт, што дзяржаўныя сілавыя структуры працягвалі на Захадзе адыгрываць важную ролю ў хрысціянізацыі ў часах Сярэднявечча, можна разглядаць як пераходны працэс да той свядомасці Рымскіх Папаў, якую назіраем сёння (пар. Й. Лортц «Гісторыя Касцёла» §40,ІІІ,5).
|
tt Свае каментарыі, а таксама заўвагі і пытанні можна дасылаць на асабістую паштовую скрынку аўтара: bratjaroslav@gmail.com |