Навіна аб падзенні Канстанцінопаля была ўспрынята хрысціянамі тых часоў як знак Божы, падобны да збурэння Ерузалема. Паўставалі шматлікія літаратурныя творы — плачы, у якіх аўтары імкнуліся ў святле веры асэнсаваць гэтую падзею. Аднак высновы атрымліваліся розныя. Паспрабуем і мы дакрануцца гэтай тэмы, бо вельмі важнай справай з’яўляецца правільнае распазнанне Божага знаку.
Прадпрымальнікі павінны служыць агульнаму дабру ўсяго грамадства праз вытворчасць карысных дабротаў і паслуг – такую фармулёўку падае нам Кампендый сацыяльнага вучэння Каталіцкага Касцёла.
Я не веру, што жонкі не любяць мужоў, але пачынаю падазраваць, што дзяцей любяць больш. Хоць і дзіўна гэта гучыць: любіць больш альбо менш.
Праца непаўналетніх, якая набывае розныя недапушчальныя формы, — гэта від насілля, якое выражана менш яскрава, чым іншыя, але тым не менш з’яўляецца жахлівым.
У англійскай мове ёсць дзеяслоў «disturb» (у перакладзе «перашкаджаць нармальнаму функцыянаванню»), вельмі сугучны беларускаму «турбаваць». Адны і тыя ж турботы яднаюць людзей, замінаюць нармальнаму існаванню: як пракарміцца, што апрануць, дзе знайсці бяспечнае месца...
Калі ў 70 г. Ерузалем быў захоплены і разбураны рымлянамі, распачаліся вялікія пераследаванні рэлігіі Хрыста, якія працягваліся амаль 300 гадоў. Толькі пасля таго, як гэтыя пераследаванні былі спынены, маці рымскага імператара Канстанціна, св. Алена, загадала шукаць крыж, на якім памёр Пан Езус.
Перш чым вучыцца малітве, мы павінны задаць сабе простае, але важнае пытанне. Ці хачу я маліцца? Ці хачу я ад духоўнага жыцця чагосьці большага, чым прыходзіць на Імшу час ад часу — прынамсі раз у тыдзень? Станоўчы адказ на гэтае пытанне дае надзею, што Хтосьці можа дапамагчы нам у дасягненні гэтых жаданняў.
Правы працоўных, як і ўсе іншыя, грунтуюцца на прыродзе чалавечай асобы і на яе трансцэндэнтнай годнасці. Касцёл вылучае некаторыя з іх, патрабуючы іх прызнання ў юрыдычных сістэмах.
Галоўная мэта гістарычных нарысаў, прадстаўленых у папярэдніх артыкулах — гэта выдабыць з гісторыі навуку для сённяшняга міжканфесійнага дыялогу. Высновы, якія будуць ніжэй прапанаваныя, не з'яўляюцца канчатковымі, але могуць падштурхнуць да глыбейшага разважання і пазітыўнай дыскусіі.
Справядлівы заробак з’яўляецца законным плёнам працы. Заробак - найважнейшы інструмент устанаўлення справядлівасці ў працоўных адносінах.
З 9 па 13 ліпеня 2014 г. праходзіла юбілейная ХХ грэка-каталіцкая пілігрымка Віцебск – Полацк. Пілігрымы ішлі традыцыйным шляхам — ад месца забойства ў Віцебску грэка-каталіцкага архіепіскапа Полацкага святамучаніка Язафата да месца забойства пяці манахаў базыльянаў у Полацку. Сваімі ўспамінамі пра пілігрымку падзяліўся адзін з яе ўдзельнікаў:
А навошта мне пакідаць сваю пячору? Можа, я да яе ўжо прызвычаілася і не згадваю нават, што такога запудзіла мяне ў гэтую ракавінку. І што прымусіць мяне выйсці? Моцны вецер? Землятрус? Агонь? Не. Ціхі ветрык любові, які спагадліва абдымае навокал і лагодзіць кожны боль. Тады можна выйсці, прабываць і слухаць...
Перш за ўсё варта адзначыць, што святочны адпачынак з’яўляецца правам кожнага. Бог на сёмы дзень адпачыў ад усёй сваёй працы, якую зрабіў. Мы створаны на Яго вобраз і павінны выкарыстоўваць адпаведны адпачынак і вольны час, што дазволіць нам паклапаціцца пра сваё сямейнае, культурнае, грамадскае і рэлігійнае жыццё. Гэтаму і садзейнічае ўстанаўленне дня Пана.
3 жніўня 2014 г. будзе адзначацца 350 гадоў з часу перанясення вядомага абраза Маці Божай Кангрэгацкай, ці Снежнай, у гродзенскі катэдральны касцёл св. Францішка Ксаверыя. З гэтай нагоды прапануем матэрыял Аляксандра Ярашэвіча «Цуды абраза Маці Божай Кангрэгацкай» з часопіса «Наша вера».
Як можна распавядаць пра тое, што можна толькі адчуць? Дотык бывае такім розным: далікатным, пяшчотным, балючым... Досведу хапае ў кожнага з нас. Закрануць жа людcкія сэрцы хацелі б многія людзі, толькі іх мэты вельмі адрозніваюцца. Падпарадкаваць сабе чалавека ці вызваліць яго?..